Lagerhaus satsar på eget inspirationsmagasin

1996 öppnade Lagerhaus sin första butik i Göteborg. Sju år senare, 2004 köptes företaget av nuvarande Axstores-koncernen, en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med kända varumärken som Åhléns, Kicks och Lagerhaus.

Sedan starten har kedjan växt till över 30 butiker från Malmö till Luleå samt en växande webshop och nu har det blivit dags att ge alla kunder en extra dos inspiration:

– Vi har nästan 30 000 följare på Facebook som gillar vårt sortiment och efterfrågar tips och inspiration, säger Lagerhaus marknads- och konceptchef Johanna Cargioli.

Det stora intresset för inredning, enkla tips och kul idéer har gjort att Lagerhaus valt att samarbeta med contentbyrån Make Your Mark som ligger bakom produktioner för KappAhl, Synologen, Åhléns och Statoil m fl. och som har stor erfarenhet av detaljhandel, mode och inredning.

- Det här är ett drömkund för oss. Lagerhaus har ett fantastiskt utbud som hela tiden växer och en enorm potential, säger Anders Ingårda, projektledare och vd, Make Your Mark.

Magasinet Happy har som uppgift att sprida tips, idéer och inspiration men består också av stilsäkra profiler, presentation av den egna designavdelningen och inblick i Lagerhaus kommande sortiment.

- Vi är kända för att ha butiker fyllda av roliga och praktiska prylar. Under våren utökar vi vårt sortiment med mindre möbler och lite mer sobra färgpaletter, allt enligt rådande trend, säger Johanna Cagioli.

Det finns planer på att i kommande magasin erbjuda exponeringsmöjligheter för externa varumärken att synas - varumärken som kan fylla en kompletterande funktion till Lagerhaus sortiment.

Magasinet som är utformat i ett mindre magasinsformat kommer i första hand att distribueras i Lagerhaus butiker.

- Magasinet ger oss en möjlighet att berätta lite mer om oss t.ex. att många av produkterna bara finns på Lagerhaus och att vi designar nära 60 procent av vårt sortiment själva, vilket säkert inte så många vet, förklarar Johanna Cargioli.

För mer information ta kontakt med Johanna Cargioli, tel. 031-711 75 18 eller
eller Anders Ingårda, 08-410 777 39.

Det första numret kommer att finnas i butik vid månadsskiftet mars-april.

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns mer än 30 butiker fördelade över hela landet samt en växande e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.