Premiär för Lagerhaus i Grand Samarkand köpcentrum, Växjö

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2014 08:00 CET

Idag kl 10.00 är det premiär för Lagerhaus nya butik i Grand Samarkand köpcentrum i Växjö. Butiken ligger på bästa affärsläge i centrat och har en försäljningsyta om 320 kvm.

- Det har pratats länge om Grand Samarkand. Eurocommercial Properties satsar och utvecklar handelsplatsen på ett positivt sätt, vilket vi på Lagerhaus tycker är spännande, säger Catarina Pembert, Sälj och driftsansvarig på Lagerhaus.

Lagerhaus har funnits i Växjö sedan 2005 och är väl etablerade på orten. Nu har man lämnat cityläget i Linnégallerian till förmån för det moderna köpcentrat Grand Samarkand.

- Vi är mycket glada för att kunna flytta in i Grand Samarkand. Köpcentrat anses vara en av Växjös mest attraktiva handelsplatser och vi tror att Lagerhaus koncept kan addera ytterligare positiva värden. Vi ser fram emot en fortsatt god utveckling i Växjö, säger Catarina Pembert.

Växjö-butiken hälsar gamla och nya kunder välkomna och firar nypremiären med 20% rabatt på hela sortimentet under öppningshelgen (24-26 januari).

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Catarina Pembert, Sälj och driftsansvarig Lagerhaus AB
E-mail: catarina.pembert@lagerhaus.se

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns det 34 butiker och en växande e-handel i Sverige samt fem butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.

Kommentarer (0)

Kommentera