Premiär för Lagerhaus nya butikskoncept

Premiär för Lagerhaus nya butikskoncept

Lagerhaus affärsidé, att sälja designade accessoarer för hemmet till låga priser, har sedan öppningen av den första butiken 1996 visat sig vara ett lyckat koncept. Idag har inredningskedjan 33 butiker i Sverige, 14 butiker i Japan samt en växande e-handel.

Med ökad efterfrågan från den internationella marknaden har Lagerhaus nu tagit fram ett nytt butikskoncept vars syfte är att stärka varumärkets identitet och ge kunden en starkare shoppingupplevelse.

Det nya skalbara butikskonceptet presenteras för allmänheten torsdagen den 12/6 i den helt ombyggda butiken i Nordstan, Göteborg.

"Under öppningshelgen bjuder vi in till kalas och besökarna får ta del av fina erbjudanden och sociala aktiviteter. Vi hoppas att den nya butiken får alla kunder att känna Lagerhaus identitet: färgglada produkter, egendesignade mönster, kvalitet och funktion till ett lågt pris." - Johanna Cargioli, Koncept- och Marknadsansvarig på Lagerhaus

Butiken slår upp portarna för allmänheten kl. 10.00 torsdagen den 12/6 2014.

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns det 33 butiker och en växande e-handel i Sverige samt 14 butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.