Studiefrämjandet samarbetar med Putte i Parken

Studiefrämjandet Musik inleder ett samarbete med Putte I Parken. På Studiefrämjandets showcase-scen Nemis, New Music In Sweden, kommer vi boka 12 oetablerade band och artister. Nu startar uttagningarna som ska leda till att Sveriges och Värmlands 12 mest lovande akter får spela på festivalen.

För att delta i uttagningen till Nemis på Putte i Parken får bandet inte vara kontrakterat till ett större skivbolag eller bokas av ett större bokningsbolag. Ansökan sker på Nemis.se senast den 23 mars och de artister som blir aktuella för festivalen kontaktas av Studiefrämjandet senast den 6 april.

8 av de totalt 12 Nemis-akterna kommer vara band och artister från Värmland- och Örebro Län.

• Vi jobbar stenhårt för att hjälpa oetablerade band och artister att nå ut med sin musik. Att ge 12 av dessa chansen att stå på scenen under Putte i Parken känns naturligtvis fantastiskt, säger Tim Flinth på Studiefrämjandet Musik.

På Putte i Parken är man också nöjda med det nya samarbetet.

• Det känns väldigt tryggt att överlåta scoutingen av oetablerad musik till Studiefrämjandets Nemis-scen, som hela tiden har ett öra mot marken när det gäller band och artister på väg uppåt. Att gynna nya sköna liveband känns lika bra som viktigt, säger Niklas Bäckman på Putte i Parken.

Nemis är Studiefrämjandets livescen för ny musik i Sverige och lyfter fram ännu oetablerade artister på landets bästa scener. Nemis hittar man bland annat på scener som Sticky Fingers i Göteborg, The Tivoli i Helsingborg, Bryggarsalen i Stockholm och festivaler som Peace & Love, Umeå Open och Sweden Rock Festival.

Förutom de 12 Nemis-akterna kommer även vinnaren av Livekarusellen, som är Studiefrämjandets rikstäckande tävling för liveband, att spela på festivalen.

Putte i Parken är en festival som arrangeras för femte året i rad och går av stapeln den 4 - 7 juli 2012 i Mariebergsskogen, Karlstad.

För mer information om Nemis på Putte i Parken, kontakta

Studiefrämjandet    Putte i Parken