LAN Assistans effektiviserar för att satsa på tillväxtområden

LAN Assistans fortsätter att växa inom viktiga nyckelområden som lagring, nätverkstjänster och kompetens-PC. Inom området drifttjänster har en helt ny toppmodern HP Matrix-lösning medfört att det krävs färre resurser – och nu väljer företaget att effektivisera internt.

– Precis som alla bolag i IT-branschen genomgår LAN Assistans en kontinuerlig strukturomvandling. Tekniken utvecklas och när marknadens efterfrågan flyttas till nya områden påverkar det också vår egen bemanning, och inom vissa områden har vi haft snedfördelning mellan resurser, tagna affärer och vad marknaden är villig att betala för dessa tjänster, säger Attila Földhazi, vd för LAN Assistans.

Totalt berörs en handfull medarbetare och efter effektiviseringen kommer LAN Assistans att ha cirka 40 anställda på tre kontor i Stockholm, Norrköping och Linköping.

Målet är att LAN Assistans ska fortsätta vara en utmanare och ta marknadsandelar inom strategiska tillväxtområden som ny lagringsteknik från Pure Storage, Microsoft, nätverk som tjänst och kompetens-PC.

Kontakt
Attila Földhazi, vd på LAN Assistans, tel: 011-470 84 10, e-post: attila.foldhazi@lanassistans.se

Om LAN Assistans
LAN Assistans bildades 1984 och sedan dess har vi strävat efter att erbjuda den allra högstakompetensen inom IT-infrastruktur, systemlösningar, datakommunikation och drift. Vi ska alltid erbjuda tjänster, lösningar och produkter med syftet att öka nyttan med IT och sänka IT-relaterade kostnader för våra kunder. Mer information finns på www.lanassistans.se.