LAN Assistans expanderar kraftigt

LAN Assistans anställer på alla sina kontor i en offensiv satsning för att fortsätta ta marknadsandelar. De nya säljarna ska bland annat fokusera på molntjänster och lösningar för datacenter. Merparten av de nyanställda är också unga – en medveten satsning på nytänkande i bolaget.

– LAN Assistans genomgår en mycket positiv utveckling och vi har letat efter rätt kompetens för att expandera. Vi erbjuder våra kunder och partner det lilla extra med starkt engagemang och långsiktighet. För oss är det därför väldigt viktigt att hitta rätt personer som delar våra grundvärderingar, säger Richard Claesson, platschef på LAN Assistans Östergötland.

– Vi verkar på lokala marknader och kommer att satsa ännu mer på att anställa ungdomar. Dels för att tillföra mer nytänkande till bolaget, dels för samhällsnyttan med att fler unga får jobb och en väg in i arbetslivet, säger Fredrik Nilsson, försäljningschef på LAN Assistans i Stockholm.

Förstärkningar i Stockholm

Till Stockholmskontoret har Emelie Bjurström och Axel Romehed anställts. Emelie har en gedigen bakgrund inom IT från både Portal och Atea. Axel kommer från Nackademin där han läst en IT-inriktad kurs till försäljningsingenjör och praktiserat på Cygate.

Fredrik Andersson är ny Key Account Manager inom datacenter med bas på Stockholmskontoret. Han har tidigare arbetat på Portal och har stor erfarenhet av teknisk försäljning.

Östergötland nyrekryterar

I Östergötland förstärker LAN Assistans Linköping med Christel Seidel som ny Key Account Manager. Hon har över 15 års erfarenhet inom IT och sälj och har tidigare arbetat på bl.a. Atea och Bare Appliance med licenser och försäljning inom datacenter.

Henrik Solinen börjar i februari på LAN Assistans i Norrköping. Henrik har tidigare arbetat med försäljning i andra branscher. Han kommer att sälja övervaknings- och drifttjänster till Östgöta-marknaden.

– Med dessa rekryteringar och vår uppdaterade lösningsportfölj inom moln och datacenter räknar vi med stark tillväxt både Stockholm och Östergötland, säger Attila Földhazi, vd.

• fredrik andersson
  • rekrytering
  • attila földhazi
  • lan assistans

LAN Assistans bildades 1984 och sedan dess har vi strävat efter att erbjuda den allra högstakompetensen inom IT-infrastruktur, systemlösningar, datakommunikation och drift. Vi ska alltid erbjuda tjänster, lösningar och produkter med syftet att öka nyttan med IT och sänka IT-relaterade kostnader för våra kunder. Mer information finns på www.lanassistans.se.