LAN Assistans först i Sverige med HP Proactive Care

LAN Assistans är först ut i Sverige med att leverera HP:s nya Proactive Care-tjänster i nyligen genomförd affär. Utöver tjänster, omfattar affären en datacenterlösning till en stor aktör inom finansbranschen. Till HP:s sedan länge välkända begrepp Care Pack har nu Proactive Care tillkommit med helt nya tjänster som, precis som namnet avslöjar, förebygger problem

LAN Assistans är en HP-partner och kan leverera den nya tjänsten som vänder sig till organisationer med komplexa IT-miljöer. Utöver HP:s Care Pack, innehåller den nya supporttjänsten en rad funktioner för remote- och onsite-support, proaktiva skanningar, rapporter och automatisk konsultation med HP-tekniker.

– Vi tycker det är ett kul att LAN Assistans är först ut i Sverige att sälja våra nya, omfattande supporttjänster Proactive Care. Det är ett bevis på att de alltid ser till att deras kunder har de bästa av helhetslösningar i datacentret, säger Kristina Wiktander Broman, affärsområdeschef för HP Tjänster.

– Att hantera problem först när de inträffar duger inte i det moderna datacentret. Det faller sig därför naturligt att vi är tidiga att ta till oss den här tjänsten, säger Stefan Andersson, kundansvarig säljare på LAN Assistans.

Stefan Andersson
stefan.andersson@lanassistans.se