LAN Assistans satsar på logistiktjänster till B2B-marknaden

LAN Assistans beprövade koncept Kompetens-PC och logistiktjänsterna kring detta, utvecklas för att appliceras på Business-to-Business(B2B)-marknaden. Tjänsteutbudet omfattar all fysisk hantering av IT-produkter samt konfigurering, lagerhållning och support, och erbjuds marknaden omgående.

Tjänsternas utgångspunkt är ett logistikcenter där allt från klienter till nätverk och servrar kan förhandskonfigureras, stöldskyddsmärkas, lagerhållas, levereras och även inventarieföras åt kunden. Tjänsterna blir kostnadseffektiva för medelstora till stora företag och organisationer med relativt omfattande flöden av hårdvara, där i många fall hanteringen av produktflödet kostar mer än själva produkterna.

– Fördelen för dessa kunder är att vi blir deras enda kontaktyta i processen samt att vi avlastar deras egen organisation. Vi har gjort mätningar på flera organisationer som sköter alla delmoment själva inklusive administration, kontakt med leverantörer, avemballering osv, och väljer de LAN Assistans visar resultatet en kostnadsbesparing upp till 80 procent, berättar Attila Földhazi, vd LAN Assistans.

Tjänsterna som utgår från logistikcentret kommer exempelvis att vara PC som tjänst, Digital Signage som tjänst, upphandlingshjälp och support – men även enklare lagerhållning av hårdvara och logistiken kring det.

– Vi har gjort detta först med Hem-PC och sedan med Kompetens-PC i många år nu, och när en del av våra konkurrenter nu skär ner på den här typen av tjänster ser vi möjligheten att fylla hålet med ett väl förankrat erbjudande till nya och befintliga B2B-kunder, avslutar Attila Földhazi.

Richard Claesson
Kompetens-PC och klienter
richard.claesson@lanassistans.se

Lars Nygren
Tjänstechef
lars.nygren@lanassistans.se

• logistik
  • konfigurationscenter
  • klienter
  • servrar
  • nätverk
  • lagerhållning
  • support
  • it-produkter

LAN Assistans ska alltid erbjuda tjänster, lösningar och produkter med syftet att öka nyttan med IT och sänka IT-relaterade kostnader för våra kunder.

Richard Claesson

Affärsutvecklare på Ecochange Personalförmåner Personalförmåner 011-470 84 14