Life Europe AB förlänger driftavtal med LAN Assistans

Nyligen blev det klart att Life förlänger sitt outsourcingavtal med ytterligare tre och ett halvt år, med ett ordervärde på drygt 7 MSEK. Lösningen är en hybrid mellan managerad drift och LAN Assistans kapacitetstjänst LAN Clouding.

Under det senaste året har LAN Assistans uppdaterat sin driftplattform till  att bli mer modern, säker och skalbar för kunden. Life är en av kunderna som förlänger avtalet och därmed flyttar in delar av sin miljö i LAN Assistans nya driftplattform.

– Vi valde att förlänga avtalet tack vare att LAN Assistans presenterade en flexibel och skalbar lösning för oss. Skalbarheten innebär att vi idag kan välja att öka eller minska antalet servrar utifrån de aktuella IT-projekt som vi driver. På så sätt behöver vi inte fundera på att optimera miljön på bästa möjliga sätt eftersom vi enkelt kan skala uppåt eller nedåt vid behov, berättar Klas-Göran Petersson, IT-chef på Life.

Life har varit driftkund till LAN Assistans sedan 2007.

För mer information kontakta:
Daniel Hansson
daniel.hansson@ lanassistans.se

• Datorer, datateknik, programvaror

• drift 2.0

LAN Assistans ska med Sveriges största engagemang, höga kvalitet och spetskompetens erbjuda tjänster, lösningar och produkter med syftet att öka IT-nyttan och sänka IT-relaterade kostnader för våra kunder.

Attila Földhazi

Presskontakt Vd IT, rekrytering, affärsutveckling 011-470 84 10