Landgren söker en kvalitetsmedveten Försäljningschef!

Vill du jobba i mäklarbranschen som de senaste tio åren revolutionerats och fortsätter att gå en mycket spännande utveckling till mötes? Klarar du att ständigt vara utsatt för tuff konkurrens men samtidigt känna laganda med dina kollegor? Har du ett varmt hjärta och en kylig skalle? Om ditt svar är ja är du kanske den vi söker.

Vi erbjuder
Hos Landgren arbetar vi tillsammans i stort och smått och vår ambition är alltid att leverera hög kvalitet och mer än kunder och samarbetspartners förväntar sig. Vi erbjuder trygghet och kunskap i allt vi gör. Trots att vi är ett av Sveriges snabbast växande mäklarföretag finns den familjära känslan kvar.

Som försäljningschef har du en central ledarroll och är den naturliga länken mellan teamledarna, mäklarna och ledningen. Du är den som håller örat mot branschkollegornas räls och det är du som presenterar omvärldsanalyser för oss andra. Du kommer tillsammans med HR, teamledare och operativ chef ha ett stort inflytande på rekryteringar och organisationens utveckling.

Din bakgrund

Du har erfarenhet av egen försäljning, säljledning och säljutveckling med mycket goda dokumenterade resultat. Du är en tydlig och närvarande ledare med genuint intresse av att se andra människor utvecklas. Din entusiasm och inspiration är både motiverande och trovärdig. Du är målfokuserad och kan tänka strategiskt och har även förmågan att koppla aktivitet till strategi. Kvalitet, vi menar riktig kvalitet, är något du själv är beredd att betala extra för. Du vet hur man klär sig ändamålsenligt och du skäms inte när du bjuder på dig själv. Du har nära till skratt och du kan även fälla en tår. Du verkar för en lärande organisation där alla bidrar i sann Landgrenanda.

Om tjänsten

I tjänsten, som är ny, ingår bl a följande arbetsuppgifter:

• Du håller regelbundna gruppmöten och individuella möten ute på de lokala kontoren.
  • Du stöttar, coachar och engagerar samt lyssnar närvarande till mäklarnas vardagshistorier
  • Du tar fram och presenterar relevant statistik till vecko-, månads- och årsrapporter
  • Du driver regelbundet inspirerande utmaningar, tävlingar och kampanjer och följer upp dessa
  • Förutom personal- och resultatansvar i det konventionella mäkleriet har du även ett övergripande ansvar för våra affärsområden - Kommersiella och Nyproduktion
  • Du ingår i ledningsgruppen där du representerar försäljningsavdelningen
  • Du rapporterar till Operativ chef

Ansökan

Ansök via denna länk, klicka på "Sök tjänst" och ladda upp ditt CV och personliga brev. Välkommen med din ansökan! Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.

Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Hampus Kjellberg på hampus@landgren.com eller 073-342 53 22.

Om oss

Mäklarbolaget Landgren, som stiftades år 2000, är ett familjeföretag och en ledande aktör på den skånska bostadsmarknaden. Landgren förmedlar villan, bostadsrätten, gården, kommersiella fastigheten och nyproducerade bostaden. Vi finns med 12 kontor i sydvästra Skåne och en samarbetspart i Spanien. Vi är 40 mäklare och ytterligare 20 i ledning och back-office. Vi omsätter 65 miljoner kronor. Vi utmanar ständigt de stora kedjorna, vi ifrågasätter vedertagna branschförhållanden och tänker gärna nytt samtidigt som vi driver utvecklingen framåt för att kvalitetssäkra vår tids bostadsaffärer.