Landgren skänker julgåva till Cancerfonden

Fastighetsmäklaren Carl-Johan Pehrsson och mäklarfirman Landgren skänker hela arvodet i en lägenhetsförsäljning till förmån för Cancerfonden. Han klipper dessutom av sig håret för att skänka det till ett företag som tillverkar medicinska peruker.

– Jag tror att vi alla kan relatera till sjukdomen cancer på något vis, och vi kan alla bidra med något litet i det stora sammanhanget. Det här var ett bra tillfälle för oss att bidra, säger Carl-Johan Pehrsson, fastighetsmäklare på Landgren i Lund.

I en bransch som kantas av hård konkurrens och där förhållanden mellan mäklare och kund vissa gånger kan uppfattas som opersonliga, vill Landgrens vara fastighetsmäklaren som bygger starka, långsiktiga relationer med sina kunder. De vill visa exempel på en ansvarsfull mäklarkår och inspirera andra i branschen att göra detsamma. Fastighetsmäklaren Carl-Johan Pehrsson och mäklarfirman Landgren säljer nu en lägenhet i Lund där hela arvodet går till Cancerfonden.

– Mannen som bodde i lägenheten testamenterade den till Barncancerfonden, den fina gesten inspirerade oss och vi valde att skänka arvodet och alla omkostnader till förmån för fonden, säger Carl-Johan Pehrsson, fastighetsmäklare på Landgren i Lund.

Den 14 december hade Café Landgren kvällsöppet i kampen mot cancer. En kväll där besökarna bjöds på kaffe och där övriga köp oavkortat gick till Cancerfonden.

– Det var en jättetrevlig kväll där våra kollegor Vera Grubelic och Sara Lawett som driver caféet var med och bidrog till insamlingen och det fina initiativet. Det var också ett tillfälle för oss mäklare att träffa våra kunder och fika tillsammans med dem, och på så vis också skapa mer långsiktiga relationer, säger Carl-Johan Pehrsson.

I december donerade även Carl-Johan Pehrsson sitt hår till ett medicinskt perukföretag. Frisören Rudy Ahmeti på salong Larsson och Lange i Malmö skänker klippningen och Carl-Johan hoppas att hans långa hår ska glädja någon som har mist sitt.

– Detta är en liten gest från min sida, jag har tänkt klippa av mig håret ett bra tag nu. Däremot hade jag aldrig tänkt tanken förut, men varför skulle jag slänga bort mitt hår när jag kan donera det? Jag tror att vi alla kan tänka om, för det finns alltid något vi kan bidra med, avslutar Carl-Johan Pehrsson.

Landgren är mäklarbyrån som förmedlar villor, bostadsrätter, nyproduktion, fritidshus, gårdar och kommersiella fastigheter i sydvästra Skåne. Vi har kontor och mäklare i alla delar av Malmö, Bara, Lund, Lomma, Kävlinge, Eslöv, Höör, Trelleborg, Landskrona och Höllviken. Våra skickliga och energiska mäklare i kombination med ett oslagbart servicetänkande leder både säljare och köpare fram till bostadsaffärer som alla vinner på.