Landgrens mäklare bäst i undersökning – delar med sig av sina framgångsrecept

Mäklarfirman Landgren kammar hem topp-placeringar i HittaMäklares områdesbaserade undersökningar över mäklare i Höör, Lomma och Kävlinge. Landgrens mäklare toppar listor i årsstatistiken, i kvartalsstatistiken och i statistiken över mäklare som sålt flest bostadsrätter och villor.

– Flera av våra mäklare finns med bland dem som har publicerat och sålt flest bostäder, publicerat objekt till högst värde och fått flest rekommendationer i Höör, Kävlinge och Lomma, säger Peter Landgren, VD på Landgren.

Flera mäklare från Landgren finns med i HittaMäklares statistik över 2017 års bästa fastighetsmäklare i Höör, Lomma och Kävlinge. Listorna är en områdessammanställning av årsstatistik och kvartalsstatistik över de mäklare som fått flest rekommendationer av kunderna, de mäklare som gjort flest publiceringar och publicerat objekt till högsta värde. På Landgren är man stolta över sina medarbetare och deras prestationer under det gångna året.

– Det är givetvis otroligt roligt att vi ligger i topp i årsstatistiken. Det här är ett kvitto på vår breda kompetens och att både våra erfarna och nyare medarbetare har levererat goda resultat, säger Peter Landgren VD på Landgren.

Fem mäklare finns med i statistiken över fjärde kvartalets topp-mäklare och tre av dem toppar årslistan. Klicka här för att se statistiken.

Mäklarna delar med sig av sina bästa framgångsrecept

Höör

Ann-Sofie Bredahl, Höör

Sålde flest bostäder till högsta värde och fick flest rekommendationer i kvartalsstatistiken i Höör. Hon finns därför även med i toppen av årsstatistiken i området.

Vad är din styrka som mäklare?

– Jag har arbetat i Höör i flera år och har ett väletablerat kontaktnät. Jag både bor, lever och arbetar i Höör. Därför har jag god kännedom om både marknaden och området.

Varför tror du att du är så framgångsrik inom ditt område?

­– Jag arbetar hårt för att lämna ett så gott avtryck som det går hos både köpare och säljare för att få bra rekommendationer.

Kävlinge

Lena Sandmark, Kävlinge

Rankad som nummer två i kvartalsstatistiken, i kategorierna flest sålda bostäder och publiceringar till högsta värde. I årsstatistiken 2017 rankades Lena som nummer ett med 49 stycken publicerade bostäder i Kävlinge och ett högsta värde på 103 785 000 kronor. Hon fick dessutom 13 rekommendationer under året som gick.

Vad är din styrka som mäklare?

– Jag har jobbat i Kävlinge i 10 år och har under den tiden fått ett stort kontaktnät.

Varför tror du att du är så framgångsrik inom ditt område?

­– Eftersom jag själv har bott i Kävlinge så har jag extra koll på vad som händer i kommunen med skola, förskola och vad som byggs just nu.

Sandra Nordström, Kävlinge

Sandra Nordström som är ny på Kävlinge-marknaden har redan tagit en delad andraplats i antal rekommendationer i området och en andraplats i antal publicerade bostadsrätter i kvartalsstatistiken.

Irja Forsberg, Kävlinge

Finns med i topp fem bland de som publicerat objekt till högst värde i Kävlinge och fick även flest rekommendationer i kvartalsstatistiken, vilket gjorde att hon hamnade i topp fyra strax efter Lena Sandmark i årsstatistiken.

Vad är din styrka som mäklare?

– Jag är både lyhörd och har ett stort intresse för människor. Vidare förhandlar jag gärna och knyter alltid ihop säcken så att både säljare och köpare känner sig nöjda.

Varför tror du att du är så framgångsrik inom ditt område?

– Mitt framgångskoncept är mina många år i branschen som har genererat ett stort kontaktnät och återkommande kunder som vidare lett till rekommendationer.

Lomma

Mikaela Albäck, Lomma

Teamledare på Landgren i Lomma och toppar listan över flest sålda bostadsrätter i Lomma i kvartalsstatistiken.

Vad är din styrka som mäklare?

– Jag vet att mina säljare uppskattar att jag är lyhörd och engagerad, som vissa tolkar som att jag är väldigt envis.

Varför tror du att du är så framgångsrik inom ditt område?

­­– Jag tror att om man är påläst och har god lokalkännedom så har man skapat ett lyckat koncept. Och därtill att man syns och är aktiv i sitt område. Jag har gjort fantastiska affärer där säljarna blivit väldigt nöjda och gärna berättar det vidare. Det har resulterat i att grannen eller en bekant ringt och önskar sälja.

Landgren är en liten aktör men som finns med bland eliten i Sverige, något som synliggörs inte minst i HittaMäklares statistik. Peter Landgren tror att det är firmans långsiktighet och mäklarnas nära relationer till sina kunder som gör att de uppskattas, både av kunderna i respektive område men också av arbetsgivarna.

– Våra mäklare har god lokalkännedom och ett brinnande intresse för att hjälpa människor och det vill vi på firman ta till vara på och jobba långsiktigt med. Mäklarnas sätt att jobba på gör att de skapar nära relationer till sina kunder och det är ett framgångsrecept i sig, avslutar Peter Landgren.

Landgren är mäklarbyrån som förmedlar villor, bostadsrätter, nyproduktion, fritidshus, gårdar och kommersiella fastigheter i sydvästra Skåne. Vi har kontor och mäklare i alla delar av Malmö, Bara, Lund, Lomma, Kävlinge, Eslöv, Höör, Trelleborg, Landskrona och Höllviken. Våra skickliga och energiska mäklare i kombination med ett oslagbart servicetänkande leder både säljare och köpare fram till bostadsaffärer som alla vinner på.