Stort avtal om nya lägenheter – Fastighetsmäklare Landgren stannar i Bara

Lokalt förankrade mäklarfirman Landgren avtalar med Peab om att sälja första etappen av totalt 180 nya lägenheter i Bara. En expansiv fas för det spännande, naturnära samhället mellan Malmö och Svedala gör nu också att mäklarfirman väljer att förlänga hyresavtalet till det kontor de har på orten.

Den första etappen som Landgren avtalat med byggfirman Peab om att sälja består av drygt 60 nya lägenheter vid Bara torg. Byggstarten sker vid årsskiftet. Totalt kommer fastigheterna att rymma 180 nya lägenheter.
– Det blir tvåor, treor och fyror i olika storlekar. Vi räknar med inflyttning under sommaren 2019, säger Peter Landgren, vd för den familjeägda mäklarfirman.

Skånska Bara i Svedala kommun står inför betydande förändringar med flera stora, centralt belägna byggprojekt på gång. Under de nästföljande åren kommer Bara centrum att få ett helt nytt utseende med nya hyres- och bostadsrätter. Landgren, som var den första mäklarfirman att satsa med mäklarkontor på orten, har därför omvärderat planerna på att sköta kontakten med kunderna i östra Malmöregionen från kontoret i Limhamn, och väljer istället att med glädje stanna kvar i Bara.
– Den här utvecklingen är något som Bara-borna och vi har väntat på länge. Det är en helt ny stadsbild som växer fram. Från att ha varit en liten anspråkslös för-by till Malmö till att nu få en egen småstadskänsla, med alla bekvämligheter och all service som invånarna behöver. Vi har laddat för att det här ska hända, säger Peter Landgren.

Malmöregionen extremt het
Bara lockar framför allt med sin närhet till naturen, sin barnvänlighet, två förstklassiga golfbanor och en stark föreningskultur. Enligt Peter Landgren är det många som nu väljer Bara för att komma bort från storstadstempot i Malmö, som generellt upplever en expansiv byggfas.
– Under de kommande åren dubblar vi vår omsättning på nyproduktioner runt omkring Malmö. Det är en region som är extremt het just nu, säger Peter Landgren.

Landgren är mäklarbyrån som förmedlar villor, bostadsrätter, nyproduktion, fritidshus, gårdar och kommersiella fastigheter i sydvästra Skåne. Vi har kontor och mäklare i alla delar av Malmö, Bara, Lund, Lomma, Kävlinge, Eslöv, Trelleborg, Landskrona och Höllviken. Våra skickliga och energiska mäklare i kombination med ett oslagbart servicetänkande leder både säljare och köpare fram till bostadsaffärer som alla vinner på.