Lannebo Fonder hos Länsförsäkringar

Länsförsäkringar utökar sitt fondutbud i en stor satsning för ökad kundnöjdhet. Från och med idag finns Lannebo Vision, Lannebo Sverige Plus och den nya fonden Lannebo Europa Småbolag i Länsförsäkringars utbud.

-Vi är glada att Länsförsäkringar tar in fler av våra fonder. Vårt mål är att så många som möjligt av Sveriges alla sparare enkelt ska kunna investera i våra aktivt förvaltade fonder - och Länsförsäkringar är förstås en viktig plattform för att nå dem. Fram tills idag har Länsförsäkringar haft fyra av våra tolv breda aktiefonder. De tre fonder som nu adderas till Länsförsäkringars utbud representerar olika nischer och möjliggör ett brett sparande för den som, liksom vi, tror på den aktiva förvaltningens mervärden och som placerar på minst tre års sikt, säger Daniel Sundqvist, Marknadschef på Lannebo Fonder.

-Som en del i vår nya fondstrategi lanserar vi nu ett nytt utökat erbjudande som kompletterar vårt rekommenderade fondutbud för att ge ökad valfrihet. Under året kommer flera förändringar att synas både i det rekommenderade och i det utökade fondutbudet, säger Jim Rotsman, chef investeringserbjudandet på Länsförsäkringar. Som ett första steg inkluderas nu totalt sex fonder från Lannebo, Didner & Gerge och Norron i det utökade utbudet.

Läs mer om hur du investerar i Lannebo Fonders produkter här.

• Finans, aktier, privatsparande

Lannebo Fonder är Sveriges största fristående fondbolag med uttalat fokus på aktiv förvaltning. Bolaget, som grundades 2000, baserar investeringsstrategin på långsiktighet, riskmedvetenhet och självständighet. Vi startar och förvaltar fonder där vi genom djup kunskap, erfarenhet och engagemang kan vara världsledande inom fondens nisch. Lannebo Fonder förvaltar 62 miljarder* kronor i 15 fonder. Huvudkontoret ligger i Stockholm. I oktober 2016 öppnades en filial i Köpenhamn.

Riskinformation: Historisk avkastning är inte någon garanti för framtida avkastning. De pengar du investerar i fonder kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet.

* Per 2016-10-31.

Johanna Hoffstedt