Länstrafiken förstärker kundservice i Resecentrum i Örebro

Länstrafiken förstärker sin kundservice och öppnar inom kort i ny lokal i Resecentrum på Centralstationen i Örebro. På torsdag nästa vecka slås portarna upp till en ny och rymligare lokal.

– Den nya lokalen är ett led i Länstrafikens arbete med att förstärka vår kundservice så att de som reser kollektivt ska få ännu snabbare och smidigare service, säger Thony Lundberg, trafik- och marknadschef på Länstrafiken Örebro.

Kundservices nya lokal är dubbelt så stor som den tidigare lokalen och ligger mitt emot Pressbyrån i SJ:s gamla lokal. Hos Länstrafikens kundservice kan resenärerna förutom att ladda kort och köpa biljetter även hämta blanketter eller få hjälp med kort som inte fungerar. Liksom tidigare går många ärenden också att få hjälp med av Länstrafikens Trafikupplysning via telefon eller e-post.

I mitten av mars förlängde också Länstrafiken sina öppettider. Bakgrunden är en ökad tillströmning av kunder. Tidigare har Länstrafiken sålt sina egna produkter och varit återförsäljare åt Swebus. Sedan hösten 2014 är Länstrafikens kundservice på Resecentrum även återförsäljare för Tåg i Mälardalen (TiM) och för Nettbus Bus4you.

– Med ökad kundtillströmning och behov på andra tider valde vi att utöka våra öppettider, säger Thony Lundberg.

Ett annat steg i ledet att förenkla för resenärerna är webbutiken där resenärerna sedan november förra året kan ladda sina kort hemma vid datorn. Där går det också att skaffa borttappat-garanti, så att den som förlorar sitt resekort kan få tillbaka hela kortets värde. Resenären behöver ha registrerat sitt kort på Länstrafikens webbplats för att omfattas av garantin.

Öppettider Resecentrum:

Måndag-fredag 07.00-20.00 (vardagar)

Lördag-söndag 10.00-17.00

Hitta försäljningsställen på länstrafikens webbplats

Öppettider Trafikupplysningen:

Måndag-fredag 07.00-20.00

Lördag-söndag 08.00-20.00

E-post: lt.orebro@lanstrafiken.se. Mejl läses under kontorstid.

• Kollektivtrafik

• kundservice

• Örebro

Länstrafiken är en del av Region Örebro län som ansvarar för kollektivtrafiken i Örebro län. Länstrafiken vill förenkla vardagen för människor och bidra till minskad klimatbelastning. Målet är att fördubbla det kollektiva resandet till 2020. www.lanstrafiken.se.

Sandra Lee

Presskontakt Sektionschef Marknad 076-117 84 00