Lisette Schulman ny informationschef för Lantmännen

Lisette Schulman tillträder den 1 mars 2006 som tillförordnad informationschef för Lantmännen. Hon efterträder Lotta Löwhagen Lundberg som på egen begäran övergår till annan verksamhet. - Lotta Löwhagen Lundberg har byggt upp en kompetent och väl fungerande informationsverksamhet. Det har varit ett intensivt och krävande arbete och jag har stor respekt för att hon nu söker sig till andra uppgifter, säger Birgitta Johansson-Hedberg, vd och koncernchef för Lantmännen. Lisette Schulman är jur kand och har tidigare varit informationschef vid Avesta AB och Procordia AB. Hon har arbetat med CEO Support på AB Volvo och på SAS ABmed ekonomisk information och ledarinformation. - Lisette Schulman har lång och gedigen erfarenhet av kommunikationsarbete i stora, börsnoterade företag och därmed också av ägarkommunikation, intern kommunikation och massmedierelationer. Vi är glada att Lisette kommer till Lantmännen och tar över ansvaret för vår kommunikation som har hög prioritet i det fortsatta förändringsarbetet, säger Birgitta Johansson-Hedberg. För ytterligare frågor kontakta gärna: Birgitta Johansson-Hedberg, vd och koncernchef, 08-657 24 42 eller 0708-18 02 83 Annika B Hjerpe, presschef, 08-657 42 08 eller 070-657 42 37 Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Exempel på Lantmännenägda varumärken är Axa, Kungsörnen, Start, Bageri Skogaholm, Hattings, Schulstad och Kronfågel. Butikskedjan heter Granngården. Lantmännen ägs av 49 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, är verksam i 18 länder och omsätter 30 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.lantmannen.se