Pressinbjudan – Lantmännen presenterar koncernens resultat för tredje tertialet och helåret 2016

Välkommen att träffa Bengt-Olov Gunnarson Lantmännens styrelseordförande och Per Olof Nyman vd och koncernchef samt Ulf Zenk, ekonomi- och finansdirektör. Tillsammans kommer de att presentera koncernens resultat för tredje tertialet och helåret 2016.

TID: Tisdag den 7 februari kl. 10.30.
PLATS: Lantmännens huvudkontor, S:t Göransgatan 160A, Stockholm (tunnelbanestation Stadshagen). Pressträffen hålls i Bonjoursakademin, Lantmännen Unibakes demonstrationsbageri.

Anmäl dig i Lantmännens reception.

Efter presentationen finns möjlighet till enskilda intervjuer med Bengt-Olov Gunnarson och Per Olof Nyman samt Ulf Zenk, ekonomi- och finansdirektör.

Vi bjuder på kaffe och smaker från Lantmännen Unibakes sortiment.

Anmäl dighelst före fredag den 3 februari till:
Jenny Svederman, PR-chef Lantmännen, e-post: jenny.svederman@lantmannen.com

Välkommen!

För ytterligare frågor, kontakta:Lantmännens pressjour, tel: 0730 – 46 58 00

Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 27 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 37 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Schulstad, Gooh, Finn Crisp och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: lantmannen.com/omlantmannen