Lantmännen SW Seed: Svalöf Weibull AB och SW Seed byter namn till Lantmännen SW Seed

Den 1 februari 2010 byter Svalöf Weibull AB och SW Seed namn till Lantmännen SW Seed. Namnbytet är en naturlig följd av Lantmännens strategi att samla alla dess verksamheter under en gemensam identitet.
Sedan den 1 oktober 2009 består Lantmännen av fyra divisioner och Lantmännen SW Seed ingår som ett separat affärsområde i division Lantbruk.

Det nya företagsnamnet gäller för alla Lantmännen SW Seeds legala verksamheter och träder i kraft den 1 februari 2010. Lantmännen SW Seed fortsätter att marknadsföra och sälja produkter under varumärket SW, vilket är välkänt både i Sverige och utomlands.

”Vi kommer att fortsätta bygga på den framgång vi haft med våra SW produkter under flera år. Men i en allt mer konkurrensutsatt marknad måste vi vara tydligare med vilka vi är och kunna erbjuda våra kunder en attraktiv produktportfölj. Vi måste fortsätta att stå längst fram i utvecklingen av framtidens nya sorter. Det gör vi bäst tillsammans, under ett gemensamt välkänt varumärke i en stark nordisk koncern”, säger Peter Annas, VD för Lantmännen SW Seed.

Lantmännen SW Seed är ett av Europas ledande växtförädlingsföretag och kärnverksamheten bygger på att utveckla och marknadsföra nya sorter som är anpassade till klimatet i Nord- och Centraleuropa samt att producera utsäde.

För frågor kontakta gärna:
Peter Annas, VD Lantmännen SW Seed
Lucia Topolovec, Pressansvarig

Om Lantmännen SW Seed
Lantmännen SW Seed är ett internationellt växtförädlingsföretag som utvecklar och marknadsför utsäde. Kärnverksamheten i Lantmännen SW Seed är att utveckla nya sorter av lantbruksväxter och företaget har egen förädling på stationer i Sverige, Tyskland och Holland. Lantmännen SW Seed arbetar över hela världen men de viktigaste marknaderna finns i Nord- och Centraleuropa.

• lantmännen sw seed