Framtidens Yrkeshögskola: för utbildning i utveckling

Datum: onsdag 11 november 2015. Plats: Nordkalottens Hotel & Konferens.

Genom samverkan kan vi nå längre. Tillsammans kan vi öka antalet yrkeshögskoleutbildningar i Norrbotten, skapa en behovsdialog som leder fram till ansökningar, och genomförande av, yrkeshögskoleutbildningar. Vi kan också sprida kunskapen och nå fler om vi tillsammans samarbetar för att öka kännedomen om Yrkeshögskolan som utbildningsform.

Tack vare projektet Yrkeshögskola Norrbotten 2013-2015 har vi byggt en stark grund för fortsatt samarbete mellan Lapplands Lärcentra (Kiruna, Gällivare, Pajala och Jokkmokk), Vuxenutbildningarna i Luleå, Piteå, Boden, Älvsbyn, Kalix, samt Högskoleförbundet Östra Norrbotten.

Vi fortsätter att föra en nära dialog med näringslivet kring utbildning och kompetens, utveckla tekniken för att förbättra distansstudier, samt öka kännedomen kring utbildningsformen som en kompetensresurs för näringslivet och samhället.

Som ett tillfälle att fortsätta dialogen vill vi med konferensen ”Framtidens Yrkeshögskola” bjuda in till en dag där utveckling och möjligheter för Yrkeshögskolan står i centrum.

Medverkar gör:

-Andreas Lind, Länsstyrelsen

- Aida Hadzialic, Gymnasie- och kunskapslyftsminister

-Göran Krafft, Kairos Future

- Beata Wickbom, HejDigitalt!

-Annika Nilsson, NLL

- Malin Larsson, Vattenfall

- Göte Forss, Pöyry

- Thomas Persson, Myndigheten för Yrkeshögskola