Borås får sina första moderna utomhusgym

Boråsare får nu äntligen möjlighet att träna gratis på gym utomhus på två platser runt staden. Den ena är i en naturskön miljö vid Kypesjön och den andra finns vid Kransmossens frilutsområde. På fredag den 29 oktober invigs träningsanläggningen av representanter för kommunen tillsammans med företaget Lappset, som står bakom utrustningen.

Nu på fredag invigs de första två moderna utomhusgymmen i Borås. På plats kommer Lappsets friskvårdskonsult Marika Jansson visa hur man kan träna styrka, balans och kondition i den nya anläggningen. Utomhusgymmet ska stärka folkhälsan och är tillgängligt för allmänheten. Med gratis träning i friska luften ska även de som inte trivs på gym eller andra träningsanläggningar lockas till effektiv friskvård.

Press är välkommen till invigningen.

Invigning 1

När? fredagen den 29 oktober, kl 11:00 och 13:00
Var? Kypesjön respektive Kransmossens friluftsområden, Borås

Representanter för Borås kommun kommer att inviga utomhusgymmet och på plats finns också friskvårdskonsulent Marika Jansson, från tillverkaren Lappset.

Om det första utomhusgymmet:
Gymmet kommer vara gratis för alla och kommer från serien Norwell Outdoor Fitness. Träningsutrustningen är ergonomiskt utformad och tålig för utomhusbruk. I gymmet kommer det att finnas träningsmaskiner för kroppens viktigaste muskler, exempelvis lår, vader, bröstmuskler, rygg och mage. Det kommer även att erbjudas konditions- och koordinationsträning med maskiner som ”Cross” och ”Air Walker”.

För mer information och intervjuer med Lappset och friskvårdskonsulent Marika Jansson, vänligen kontakta Sara Eklund, marknadsansvarig på Lappset, sara.eklund@lappset.com , 0171 270 80

För mer information om Norwell Outdoor Fitness, gå till: http://korta.nu/NorwellOutdoorFitness
För högupplösta bilder på samtliga träningsredskap i Norwell Outdoor Fitness, gå till: http://korta.nu/NorwellOutdoorFitnessBilder