Sveriges bästa skolkommun 2003

PRESSINBJUDAN onsdag 1 oktober 2003 kl 11.00 Bra skola är en grundläggande faktor för tillväxt och utveckling. Vilka kommuner i Sverige är bäst vid en omfattande värdering av resultat, resurser och arbetsvillkor? Det är dags för Lärarförbundets utmärkelse Sveriges Bästa Skolkommun 2003. Hur har kommunernas läge förändrats jämfört med förra året? På plats finns Sveriges fem bästa skolkommuner, representerade av kommunalråd, förvaltningschefer och lärare. Vem som är bäst av de bästa får de och medierna veta vid prisceremonin, som leds av Lärarförbundets ordförande Eva-Lis Preisz. Tid: onsdag 1 oktober kl 11.00 till ca 12. Plats: Lärarnas hus, Segelbåtsvägen 15, Stora Essingen, Stockholm Goda möjligheter att göra intervjuer på plats. Efter prisceremonin bjuder Lärarförbundet deltagarna och medierna på buffélunch. Anmäl gärna ditt deltagande till undertecknad. Mer information: Alf Lindberg, pressombudsman, 08-737 69 02 Läs mer på Lärarförbundets hemsida http://www.lararforbundet.se