Pensionsplanering: Ny service för Lärarförsäkringars kunder

Lärarförsäkringar utökar från årsskiftet sina tjänster kring pension och sparande med en ny service för att hjälpa kunder med praktiska frågor inför pensionen. Kunder som börjar närma sig pensionen kommer till exempel kunna få hjälp med hur pensionen kan tas ut, hur den påverkas om kunden går i förtid, arbetar deltid eller ytterligare ett par år.

– Ända sedan vi började arbeta med pensioner för snart tre år sedan har vi märkt att många som närmar sig pensionsåldern vill ha hjälp med hur de ska ta ut sin pension. Den nya servicen, som är helt kostnadsfri, är ett bra komplement till vår befintliga pensionsrådgivning, säger Håkan Lind, VD på Lärarförsäkringar.

Två nya medarbetare har rekryterats för att arbeta med pensionsplanering. Under hösten kommer de att arbeta för att få rutiner och arbetssätt på plats.

• pension
  • pensionsrådgivning
  • lärare
  • försäkringar

Svenska Lärarförsäkringar AB ägs av Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund och är en del av förbundens medlemsservice. Lärarförsäkringars uppgift är att erbjud medlemmarna förmånliga
medlemsförsäkringar samt rådgivning inom sparande och pension.

Fredrik Stanser

Presskontakt Kommunikationschef +468-442 87 13