Pressinbjudan: Lärarnas Riksförbund bjuder in till den stora skoldebatten

Skolpolitikerna möts i valrörelsens slutskede. Lennart Ekdal leder debatten som Lärarnas Riksförbund arrangerar på Skolans Dag den 9 september 13:00-14:00. Media är välkomna att följa debatten på plats.

- Vi ser det som vår plikt att förse elever, och väljare, med mesta möjliga kunskap innan valet. De måste få koll på var de olika politiska partierna står och varför inte höra det från politikerna direkt i frågan som berör mest i detta val- skolfrågan, säger Bo Jansson, ordförande i Lärarnas Riksförbund.

Politikerna som är med och debatterar är: Jan Björklund (FP), Ibrahim Baylan (S), Gustav Fridolin (MP), Tomas Tobé (M), Rossana Dinamarca (V), Ulrika Carlsson (C), Annika Eclund (KD), Richard Jomshof (SD).

I publiken på Norra Latin finns 350 förstagångsväljare. SVT 2 direktsänder liksom lr.se/live och Skolvarlden.se. Många klasser runt om i landet kommer att avbryta sina ordinarie lektioner för att se debatten live. Under debatten kan man ställa frågor på Twitter via #skolvalet2014

Var? I Aulan på Norra Latin i Stockholm

När? På Skolans Dag den 9/9 klockan 13:00-14:00

Media är välkomna till debatten!

Föranmälan krävs och görs till Frida.ekberg@lr.se.

För kommentarer: Bo Jansson, ordförande Lärarnas Riksförbund, 070-262 27 61
För upplysningar:
Frida Ekberg, pressansvarig Lärarnas Riksförbund, 070-273 15 55

• den stora skoldebatten
  • skoldebatt
  • skolans dag

Lärarnas Riksförbund är det akademiska förbundet som enbart organiserar behöriga lärare och studie- och yrkesvägledare. Med snart 90 000 medlemmar är vi ett av de största förbunden inom Saco.