Nyhet! Turkisk & Grekisk Naturell yoghurt på Hemköp & Willys från v.8

Larsa ökar sitt samarbete med Axfood som nu även tar in Grekisk yoghurt 10% (1 kg) i sitt sortiment. Larsas Grekiska yoghurt 10% är perfekt att äta till frukost, mellanmål, i olika röror eller vid matlagning. Yoghurt är en viktig basvara i matkulturen runt Mellanöstern och Östra Medelhavet och tillsammans med övrigt färskvarusortiment har Larsa hög trovärdighet vad gäller genuina smaker från dessa båda kök.

Larsas företagsresa började för 25 år sedan då Husam Meizar, med ursprung från Basra i södra Irak, kom till Sverige. Här hörde och såg han avsaknaden av en annan sorts yoghurt och började snart intressera sig för en annan kultur – Yoghurtkulturen! Inspirerad av hela Mesopotamien och dess kulturarv valde han att kalla sitt företag för just; Larsa. Resten är som vi säger historia.

Än idag växer Larsas sortiment för varje år. Vi önskar att våra produkter används som basvaror hemma i allas kök. Vi svenskar har genom resor till Turkiet, Cypern, Grekland och övriga länder kring Östra Medelhavet och Mellanöstern ökat vårt intresse för hälsa och nya smaker vilket har bidragit till en stark framväxt av vår nisch och produkter.

Vi känner oss stolta och tacksamma när vi ser hur Larsas produkter med tiden har integrerats in i en ny svensk matkultur och global tidsanda. Vi vill passa på att tacka alla er som har gett oss möjligheten att växa och integrera genuina smaker i vad vi tycker, världens vackraste land!

• vitost
  • ayran