Nyhet! Larsa Foods lanserar Lassi till dagligvaruhandeln!

Efter Ayran kommer Lassi! Larsa Foods utökar sortimentet av yoghurtdrycker med Lassi. Lassi är en yoghurtdryck med smak av frukt och passar att dricka både som måltidsdryck och mellanmål. Den har sitt ursprung från Indiska halvön men har spridits över hela världen. Larsas nyhet Mango Lassi har en smak av solmogen mango, från mangopuré.

För oss på Larsa började allt med yoghurt och Ayran. Idag representerar Larsa en modern matkultur där genuina smaker och hälsa står i fokus. Mångfalden utvecklar handeln men även våra smaker och Larsa arbetar ständigt med att ligga steget före och möta en efterfrågan på en marknad som allt mer behöver anpassas efter en ökad mångfald och inte minst morgondagens konsument!

Mango Lassi 250 ml i bägare kommer att finnas listade från och med vecka 38 på ICA, Coop och Axfood. Utpris till konsument kommer att vara cirka 5,95:- /styck.

• ayran
  • yoghurt

Larsa Foods är ett familjeföretag som sedan 1994 introducerat många genuina smakupplevelser från Medelhavet till Sverige. För över 20 år sedan lanserade familjeföretaget Larsa 10% yoghurt i hink och den turkiska yoghurtdrycken Ayran i Sverige. Namnet Larsa har en historisk anknytning och kommer från en forntida stad i södra Mesopotamien. Namnet speglar företagets inriktning på mat från östra Medelhavet och Mellanöstern men symboliserar även historia, tradition och matkultur. Följ oss på Twitter, Facebook