Vårsimiadens Distriktsfinal i Motala ... en simfest utan dess like!

Den 13 maj simmades Vårsimiadens Distriktsfinal i Motala. Totalt tog LASS med sig 55 medaljer hem till Linköping, varav 14 guld, 20 silver och 21 brons.

Trots den lilla truppen LASS-simmare (födda 99-00-01) och flera oväntade strykningar så blev det en simfest utan dess like. Simmarna slog massor av personliga rekord och de slog inte små pers utan passade på att sänka sina tider rejält. Som exempel kan nämnas 6 sekunder av Carl Friberg på 200m medley, 11 sekunder av Sixten Almén på samma sträcka, 15 sekunder av Andrea Palm på 200m frisim, 10 sekunder av Oliver Tykesson på samma sträcka, 18 sekunder av Sixten Almén på 400m frisim osv osv osv… . Så fortsatte det hela tävlingen även om några simmare blev trötta mot slutet eftersom det var ett ganska tufft tävlingsprogram.

I dagsläget vet vi inte hur många som går vidare till finalen i Kalmar den 2-3 juni men en startlista för den tävlingen kommer att publiceras under veckan.

Mer information: LASS ungdomsansvarig Jens Persson, 0734-26 00 26

• simiaden