Ny country manager

Nyhet   •   Jun 09, 2014 10:47 CEST

Pontus Monthan (47 år) och nyanställd som chef på L&T Sverige. Pontus kommer närmast från ISS Facility Services AB där han var Segment Director Transport & Hotell och en del av den svenska ledningsgruppen. Med en bakgrund från flygbranschen och olika jobb i ledande position inom Swedavia, Menzies och Sodexo, startade Pontus egen verksamhet inom personalförsörjning gentemot flygbranschen 2000. Efter försäljningen av företaget till Proffice 2007, startade han sin egen konsultverksamhet med fokus på värderingsstyrt ledarskap och entreprenörskap gentemot företag i tillväxt, innan han under 2012 tog anställning hos ISS. Pontus tillträder tjänsten den 1 juli 2014.

”-Att ha förmånen att vara en del av uppbyggnaden och utveckla L&T´s framtida strategi i Sverige med långsiktig lönsamhet och bra relationer, är en fantastiskt rolig utmaning. Jag är ödmjuk inför uppgiften och stolt över förtroendet och ser verkligen fram emot att börja arbetet på L&T.” svarar Pontus på frågan hur han ser på jobbet som Country Manager för L&T Sverige.

Kommentarer (0)

Kommentera