Klassisk slagauktion den 10 december där en fantastisk uppställning vintagefordon går under klubban!

Fordonens tidigare ägare Anders Åbjörnsson har i sin samling visat på stort intresse och fantastisk fingertoppskänsla, vilket tydligt syns i urvalet fordon som auktionen erbjuder. Rariteter som en 1970 års KVD 440 H (Tjorven), en 1986 års MGC Roadster eller för de militärintresserade en 1943 års Dodge Weapon Carrier är en dröm för alla med något som helst motoritresse.. För de riktiga vintageälskarna finns exempelvis en 1906 års Cadillac M och en 1923 års Ford T Touring med i auktionslistan.

Anders Åbjörnsson (19XX – 20XX) har genom åren själv renoverat merparten av fordonen med mycket kärlek och respekt för hantverket.

Auktionsobjekten är indelade i fyra kategorier av fordon:

Classic Cars, som bland annat erbjuder en Mercedes Benz 350 SL

Military Vehicles, kraftfulla jeepar som exempelvis en Willys Overland

Old Timers; bland annat Cadillac:en beskriven ovan

Classic Racing, exempelvis en fantastisk 1964 års Jaguar S(D) Type

Information:

Visning: 3 december kl. 10-15
Plats visning: Mårtenssons Bil, Hörby
Auktionsdatum: 10 december kl. 14.00
Adress: Verkstadsgatan 3, Hörby

För övrig information:

Staffan Milsten: staffan.helsingborg@lauritz.com, +46 42 24 43 44
Katarina Daniels: katarina@lauritz.com, +46 70 650 70 73

• bil
  • fordon
  • vintagebil
  • slagauktion
  • vintagefordon
  • helsingborgs auktionsverk

Lauritz.com är Nordens största auktionshus.

Varje dag startar över 1 700 nya auktioner på Lauritz.com, och alltid finns över 12 000 artiklar att bjuda på inom konst, design, antikviteter och home luxury. Varje dag kan säljare lämna in varor och köpare gå på fysisk visning – nu i 27 Lauritz.com auktionshus i Sverige, Danmark, Tyskland och Belgien. All budgivning sker online. Alla varor beskrivs, fotograferas och värderas objektivt av experter. Under 2015 såldes över 355 000 varunummer. Lauritz.com har över 2,5 milj registrerade kundnummer och varje dag registreras över 150 000 besök på webbsidan. Lauritz.coms omsättning 2015 var cirka SEK 1 357 miljoner.