Stockholms Auktionsverk öppnar nytt auktionshus i Malmö

Den 19 oktober 2017 öppnar Stockholms Auktionsverk ett nytt auktionshus med adress i Lauritz.com Malmös tidigare lokaler på Baltzarsgatan 6.

Stockholms Auktionsverk har sedan 2014 varit en del av Lauritz.com Group. Som ett led i en större helhetsstrategi, konverterar nu Lauritz.com Malmöfilialen till en Stockholms Auktionsverk-filial, så när dörrarna slås upp denna hösttorsdag så kommer man kunna lämna in föremål både till online- och fysisk auktion i världens äldsta auktionshus regi.

Stockholms Auktionsverk har alltid haft ett nära förhållande till Malmö och den redan existerande filialen på Engelbrektsgatan 7 kommer att förbli där. Det nya auktionshuset är en utökning i familjen.

För frågor vänligen kontakta presskoordinator Johanna Zelazny på telefon 070-650 70 73 eller johanna@lauritz.com

• stockholms auktionsverk
  • lauritz.com
  • auktionssajt
  • auktionshus
  • auktion

Om Lauritz.com Group
Lauritz.com Group har i dag 27 auktionshus fördelade i Sverige (8), Danmark (13), Tyskland (3), Norge (1) och Belgien (1). Koncernen äger flera brands, däribland Stockholms Auktionsverk. Auktionsomsättningen uppnådde 2016 1,073 miljarder DKK. Koncernen har mer än 3 miljoner registrerade kunder, och 6 miljoner besök på webbsidorna, mobila webbsidorna och apparna i månaden. Besökarna kommer löpande från ca 200 länder. Det ingår ca 370 medarbetare i hela koncernen.