L.Brador breddar färgskalan i ny vårkollektion

Nu släpper L.Brador 2012 års vårkollektion med arbetskläder. Bland alla nyheter ser vi det klassiskt svarta kompletteras med en bredare färgskala och en ökad betoning på stora tryck och detaljrikedom. Det som däremot inte förändrats är fokuset på slitstarka arbetskläder med snygg design. Ett tydligt exempel är förra säsongens succé, Chinos, som nu utökas med marinblå och svart färg.

– Ett av våra mål är att följa upp modevärldens trender och ta dem till arbetsplatserna. Just nu går trenden mot det marinblå och det märks tydligt i vårkollektionen 2012, berättar Tommy Larsson som är kategorichef på L.Brador.

Ett exempel på den blå färgskalans popularitet är de chinos som nu lanseras. L.Brador fortsätter med byxtypen bland sina arbetskläder men inte utan förändringar.

– Chinos är här för att stanna. Men varför ska de alltid vara khakifärgade? Vi fortsätter med chinos i sortimentet men i år är det färgerna blått och svart som gäller, säger Tommy Larsson.

Andra tongivande nyheter är pikétröjor och rugbytröjor i kraftig bomullsväv (280 respektive 320 gram/m2). Med stora tryck och påsydda märken är det arbetskläder designade för människor som jobbar hårt – men som också vill se bra ut när de gör det.

– Våra användare vill ha bra arbetskläder, samtidigt som de också vill kunna göra ett snabbt ärende på stan i dem efter jobbet utan att känna sig obekväma. En annan viktig aspekt är att göra ett bra intryck hos sina kunder. I många av branscherna vi riktar oss till ses alla anställda som representanter för företaget, menar Tommy Larsson.

L.Bradors vårkollektion har precis släppts på marknaden. Men redan har kollektionen fått goda förhandsresultat runtom i Europa.

– Italienarna jublade när de såg testkollektionen. Det var till och med svårt att få med plaggen hem igen. Särskilt pikétröjorna, de är fortfarande kvar i Italien, avslutar Tommy Larsson.