Le Pacte vinner prestigefullt Telenor-uppdrag

Brand Experience-byrån Le Pacte vinner uppdraget att ansvara för Telenors event- och sponsringsaktiviteter på den svenska marknaden.

Under sommaren har Telenor Sverige genomfört upphandling av event- och sponsringsbyrå. Valet föll på byrån Le Pacte.

”Le Pacte skall hjälpa oss att vidareutveckla våra sponsrings- och eventaktiviteter. Det kommer hela tiden nya möjligheter tack vare digitaliseringen att öka effekten av våra aktiviteter och få en utökad spridning och engagemang för det Telenor gör inom detta område. Att optimera och modernisera våra sponsrings- och eventaktiviteter är ett viktigt steg framåt för oss och Le Pacte har visat många intressanta idéer som gjorde att valet föll på dem”, säger Hanna Riberdahl Marknadskommunikationschef för företagsmarknaden på Telenor Sverige.

”Vi är självklart mycket stolta och glada över att Telenor väljer Le Pacte. Vi har erfarenhet av storskaliga event- och sponsringsaktiviteter över hela Norden samt kan telekom, vilket gör oss till en stark partner”, säger David Klint, grundare och Managing Partner på Le Pacte.

För mer information kontakta:

Telenor Sverige
Hanna Riberdahl
hanna.riberdahl@telenor.com

Le Pacte AB
David Klint

david.klint@lepacte.se

• Media, kommunikation

Le Pacte är en av Nordens ledande och största kommunikationsbyråer med huvudfokus på event, sponsring och digital interaktion. Le Pacte vann under 2015 Gyllene hjulet för bästa B2B-event samt som Årets rättighetsinnehavare (Tough Viking). Byrån arbetar med kunder som Adidas, Arla, Red Bull, SSAB, Coop och Unilever.