LegalWorks etablerar expertteam inom offentlig upphandling

LegalWorks har ett etablerat en ny expertgrupp inom upphandlingsjuridik. Filosofin bakom denna satsning är att kunna ge kunderna juridiskt stöd under hela upphandlingsprocessen, inklusive hanteringen av eventuella överprövningar.

Som en del i detta initiativ har Erik Backlund knutits upp som en av nyckelspelarna. Erik har mer än 10 års erfarenhet av att hjälpa både leverantörer och köpare med upphandlingsjuridiska frågor.

”Eftersom offentliga upphandlingar har blivit en sådan viktig marknad för våra kunder vill vi kunna hjälpa dem under hela upphandlingsprocessen. Vi är övertygade om att kombinationen av erfarna bolagsjurister, som t ex Fredrik Önnerfors och Erik Vester som har industri-specifik expertis och arbetat med stora upphandlingar från insidan, och Eriks expertis inom upphandlingsjuridik kommer vara en stor hjälp för våra kunder. En unik kombination av kompetens samlad under ett tak.” säger Leif Frykman, COO för LegalWorks.

• Brott, juridik, rättsfrågor

• offentlig upphandling