Lekogram.se är nu återförsäljare till Martinex Ab.

Vi kan stolt meddela att vi nu är återförsäljare till Maritnex Ab. Martinex har flertalet olika kreativa leksaker och hobby artiklar i sitt utbud som passar in i vårt koncept. Tack vare detta så kan vi utveckla och bredda vårt erbjudande av prenumerationer på kreativa leksaker. Martinex utbud kommer bland annat ge oss möjligheten att erbjuda fler teman under vår kategori Skapa. Sortimentet innehåller exempelvis pyssel produkter från Galt och konstruktions kit från Stanley jr. Variationen av prenumerationer ger våra kunder möjlighet att fortsätta prenumerera på spännande och kreativa försändelser varje månad, år efter år.

Vi kommer under våren introducera och annonsera flertalet nya teman och kategorier. Att bli återförsäljare till Martinex är en del i vår strategi att utöka vårt erbjudande för att ge barnfamiljer möjligheten att en gång i månaden få en spännande och kreativ försändelse direkt hem med posten. Försändelser med kreativa leksaker som stimulerar barnens kreativitet, koncentration och motorik. Vårt mål är att ha en stor variation av prenumerationer för att säkerställa att det finns en prenumeration för alla.

Kreativa leksaker är inte bara lek det ger också stimulans och utveckling. Att i unga år få uppleva hur man lär in och följer en instruktion i teorin för att sedan förverkliga det i praktiken är något man har nytta av hela livet. Egenskaper som koncentration och tålamod tränas under roliga förhållanden utan att barnet tänker på det. Det är viktiga kompetenser som behövs först i skolan och därefter i arbetslivet.

Om Martinex:
Martinex erbjuder pysslare i olika åldrar tillbehör och produkter som möjliggör och förverkligar olika idéer. Martinex har pyssel kit i olika material och teman. Den fartbitna kan t.ex. ta itu med en bygg-själv-din-racerbil-set där man själv skruvar ihop en bil och sedan dekorerar den med fina stickers. För mera dekorativa pysselstunder så finns det smyckes set med vänskapsband, eller halsband.

Martinex Ab är ett av företagen i Martinex-familjen. Martinex är tillverkare och grossist med ett brett sortiment av produkter från present- och hushållsartiklar till leksaker och spel samt textilier. Till att börja med kretsade Martinex affärsverksamhet kring present- och hushållsvaror men sortimentet utvidgades betydligt när Mumin kom med i bilden. Vår historia som speltillverkare kom igång på allvar år 2003 när Martinex köpte den finska brädspelstillverkaren Pelikos hela spelverksamhet. Både den svenska bräd- och kortspelstillverkaren Mindtwister och det lilla finska företaget Emmi-Tuote, som utvecklar kortspel för barn, kom med i Martinex-familjen 2013. Samma år utökades verksamheten till att även omfatta mobilspel (Mumin och Afrikas stjärna). Och under de senaste åren har vi fått med oss även Offason, en svensk spelfabrik, och Aarikka, ett finskt designföretag som är inriktat på smycken i trä.