Årets julknäcke redan slut från bageriet

Årets julknäcke redan slut från bageriet

Att det lackar mot jul märker man inte minst hos Leksands Knäckebröd. Det är första gången man bakat ett exklusivt julknäcke i begränsad upplaga. Och redan före första advent är julknäcke med årets smak Vört slut från bageriet.

- Det är otroligt hur snabbt årets smak sålde slut, säger Annika Sund marknadschef på Leksands Knäckebröd. Det här är första gången som vi tagit fram ett exklusivt julknäcke i limited edition. Vi har endast bakat ett bak och nu är det helt slut hos, det är riktigt roligt. Det som finns i din butik det är det är allt som finns. När det är slut där så är det slut.

- Vi valde en klassisk kryddning som verkligen smakar så som julen doftar, fortsätter Annika. Julknäcke Vört har bakats på vetemjöl och fullkornsråg från svenska gårdar. Utöver vört smaksattes det nya julknäcket med pomerans, ingefära, kanel och kryddnejlika – en kryddblandning som omedelbart väcker julkänslorna till liv. Så nu gäller det att skynda till butiken för att hinna få ett paket till julbordet.

Leksands klassiska julknäcke, stora runda kakor, finns självklart kvar och bakas på samma recept som alltid och är kryddat med bl.a. anis, fänkål och koriander. Precis som glögg är det en klassiker och hör julen till. Det är ett julknäcke med hundraåriga traditioner och det kommer att finnas i alla butiker hela julen. Som alltid är paketet prytt med en vacker lingonkrans.

Ett paket Julknäcke Vört - (240 g) kostar ca 20 kr

Ett paket klassiskt Julknäcke - (540 g) kostar 25 -27 kr