80.000 kr till Hildasholm för att utvecklas som besöksmål

80.000 kr till Hildasholm för att utvecklas som besöksmål

Leksands Sparbank har bidragit med 80.000 kronor för att utveckla Hildasholm som besöksmål för att så många som möjligt, både turister och Leksandsbor, ska få chans att uppleva en unik och avslappnande miljö på Hildasholm.

Temat för sommarsäsongen 2016 är "Sagolika Hildasholm". Familjen Munthes fantasifulla sommarlekar i det vackra huset, den dramatiska naturparken och de labyrintiska trädgårdsrummen väcks till liv.

Barnkläder, leksaker, teaterkostymer och sagoböcker plockas fram ur gömmorna och visas i en temautställning integrerad i huvudbyggnaden. Utställningen pågår 11 juni till 14 augusti. Visningar med särskilt fokus på utställningen görs varje dag.

Skattjakt, barnteater, spökvandringar, fjärilssafari, skaparverkstad och leksaksvärdering med Peter Pluntky är några av de övriga aktiviteter och upplevelser som både små och stora besökare kan ta del av.