Samuel Mattson, Ella Jonsson och Agnes Grop från Djurmo-Sifferbo IF gläds över att det satsas på idrotten i Gagnefs kommun. Foto Anna Grop

Pressinbjudan: Vital 99 åring i Djurmo får miljonbelopp

Nästa år firar Djurmo-Sifferbo IF 100 år och nu sker en storsatsning på Djurmo IP. Tillsammans går Gagnefs kommun, Leksands Sparbank, Riksidrottsförbundet och Allmänna arvsfonden in med över 2 miljoner kronor. Satsningen kommer att presenteras i detalj vid en pressträff på Djurmo IP, tisdag 12 mars kl. 15.

Marcus Haglöf, Djurmo-Sifferbo IF säger ”Det hela handlar om tillgänglighet för alla. Vi vill skapa möjligheter till rörelse och idrottande i närområdet. Hela vår förening går ut på att alla ska få vara med. Visst har vi Sverigeelit inom friidrott, men själva idén med klubben handlar om att vem som helst ska kunna vara med. Det är fantastiskt roligt att det finns företag och organisationer som vill satsa här i Djurmo.”

Välkommen till pressträffen på Djurmo IP där barn och ungdomar från Djurmo-Sifferbo IF kommer att delta. Satsningen kommer att presenteras i detalj på träffen.

Tid: Tisdag 12 mars klockan 15.00

Plats: Djurmo IP

Arrangörer: Djurmo-Sifferbo IF, Leksands Sparbank, Allmänna arvsfonden, Gagnefs kommun, Riksidrottsförbundet

Marcus Haglöf, Djurmo-Sifferbo IF – 070-771 61 20

Björn Rinstad, Leksands Sparbank - 070-674 66 37

Eva Lignell, Dalarnas Idrottsförbund - 010-459 03 06

Oss äger ingen. Vårt mål är att människor och företag i bygden ska må bra och utvecklas. Vår vinst återinvesteras för att bygden ska blomstra. Vi är nämligen ingen vanlig bank.