LensOn.com utsedd till Årets e-handlare 2012 - för sjätte året i rad

LensOn.com, som är en av Europas största kontaktlinsbutiker på nätet, har blivit utsedd till Årets e-handlare 2012 av konsumenterna på Pricerunner.se. Utmärkelsen delas ut till de återförsäljare som fått högst konsumentbetyg och LensOn.com har för sjätte året i rad fått högst betyg inom kategorin Kontaktlinser. Betyget slutade på 4,5 av maximalt 5. Nyligen utsågs LensOn.com även till DI Gasell av Dagens Industri, vilket innebär att LensOn.com för tredje året i rad är ett av Sveriges mest snabbväxande företag.

”Att få utmärkelser är en del av våra målsättningar och priset som Årets e-handlare och DI Gasell knyter an till vår vision att bli bäst på nätet inom ögon- och synvård. Vårt interna motto att vara ”kundvänligast” har under 2012 inneburit att vi utvecklat vårt kunderbjudande i form av ett mobilt gränssnitt, förbättrad köpupplevelse, större valfrihet av leveranssätt samt att vi nu erbjuder ett rikstäckande nät av optiker för synundersökningar med möjlighet att boka tid online”, säger Kim Persson, VD LensOn AB.

Utmärkelsen Årets e-handlare baseras på konsumenters egna upplevelser av köp från e-handlaren. Totalt betygsätter konsumenterna 16 olika parametrar vid köptillfället och efter leverans. De återförsäljarna med högst snittbetyg blir Årets e-handlare.

Kriterier för att bli en Gasell är bl.a. att man minst fördubblat sin omsättning (om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret), ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren, har ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt, i allt väsentligt vuxit organiskt (inte genom förvärv eller fusioner) samt har sunda finanser.

Ytterligare information lämnas av:
Kim Persson
VD, LensOn AB