LensOn.com utsett till Årets e-handlare för femte året i rad

Sveriges linsanvändare har via PriceRunner.se för femte året i rad utsett LensOn.com till "Årets e-handlare". Utmärkelsen delas ut inom elva kategorier till de återförsäljare som fått högst konsumentbetyg på PriceRunner.se. LensOn.com fick återigen högst betyg inom kategorin Kontaktlinser. Betyget slutade på 4,52 av maximalt 5.

”Vår passion ligger i att förbättra och göra linsvardagen enklare för Sveriges och Nordens alla linsbärare. Att vi nu för femte året i rad får denna fantastiska utmärkelse gör mig oerhört glad. Ett bättre kvitto och signal till våra medarbetare att vi gör ett bra jobb finns inte. Det gör oss ännu mer övertygade om att kundfokus och hårt slit ger resultat. Jag kan dessutom redan nu lova våra kunder flera spännande förbättringar framöver som gör att vi kan befästa vår position som den ledande kontaktlinsbutiken på nätet i Sverige och Norden” säger Kim Persson, VD LensOn AB

Utmärkelsen baseras på konsumenters egna upplevelser av köp från e-handlaren. Totalt betygsätter konsumenterna 16 olika parametrar vid köptillfället och efter leverans. De bolagen med högst snittbetyg blir ”Årets e-handlare”.

• optikbranschen
  • optiker
  • årets e-handlare
  • kontaktlinser
  • linser
  • lenson
  • lenson.com
  • ögonkontroll
  • endagslinser
  • linser på nätet
  • linskontroll

Om LensOn
LensOn AB grundades 2004 och har sitt lager och huvudkontor i Stockholm. Affärsidén är att via nätet erbjuda allt för en bättre och bekvämare linsvardag. De erbjuder kontaktlinsersolglasögon och linstillbehör från de största internationella tillverkarna (såsom Bausch&Lomb, Ciba Vision, Cooper Vision, Johnson & Johnson samt Alcon). De säljer över 50 000 artiklar till kunder i Norden och övriga Europa. LensOn har av besökarna på konsumentsajten Pricerunner.se blivit utsedda till Årets e-handlare inom kategorin kontaktlinser fem år i rad (2007-2011). Dessutom blev de under 2010 och 2011 utsedda till Gasellföretag av Dagens Industri.