LensLogistics AB utvecklar sin affär

Essilor ser en potential i att genom en integration av LensLogistics AB och Lenson AB kunna utveckla sitt kunderbjudande och sin affär.

LensWay är genom LensLogistics AB sedan 2014 ett helägt dotterbolag till Essilor. I augusti i år förvärvade Essilor även MyOptique Group, som äger och opererar varumärkena GlassesDirect och Sunglasses shop i England, LensBest i Tyskland och Lenson i Norden.

Efter förvärvet av MyOptique Group ser Essilor nu en potential i att genom en integration av LensLogistics AB och Lenson AB ytterligare kunna utveckla sitt kunderbjudande och sin affär på den nordeuropeiska marknaden.

Som ett första led i denna integration kommer en gemensam organisation skapas för LensLogistics AB och Lenson AB, som beräknas träda i kraft under första halvåret 2017.

Fackliga förhandlingar har påbörjats rörande förändringsarbetet.

LensWay har genom att vara prisvärda, innovativa och moderna blivit Europas största onlinebutik för kontaktlinser och glasögon. Allt sedan starten år 2000 har de med stor beslutsamhet strävat efter att visa hur kvalitet inte behöver kosta skjortan. Med snabba leveranser och förmånliga priser har LensWay också lett marknadsutvecklingen för kontaktlinser och glasögon i en mer rättvis och ärlig riktning.