Ny produkt skapar hysteri i dejtingvärlden

I dagarna lanserar LensWay den kärleksfulla linsen Lovelense. Genom ett unikt samarbete med dejtingsajten Eye Love You hoppas LensWay kunna öka sin linsförsäljning rejält samtidigt som dagens dejtingteknik tar ett kliv rakt in i framtiden.

Under de senaste åren har optikföretaget LensWay satsat mångmiljonbelopp på forskning och utveckling. Nu har det blivit dags att presentera slutresultatet. Först ut är den högteknologiska linsen Lovelense som börjar säljas på den svenska marknaden i juni 2016. Med hjälp av ett team ledande forskare från Stockholm och Kalifornien har företaget utvecklat framtidens linsteknik. I korthet är Lovelense en lins med microchip som kan interagera med andra linsanvändare. Med hjälp av den hyperkänsliga sensorn på linsens insida går det att spåra attraktion genom att avläsa vidgningar av pupillen.

– När linsens microchip väl försetts med användardata från dejtingappen kan användarna flirta interaktivt med andra appanvändare. Om de fattar tycke för varandra och båda två bär Lovelense signaleras detta genom blinkande hjärtan på linserna. I realtid. Det är bland det häftigaste jag sett, säger utvecklingschef Harald Hervor.

Eftersom dejtingmarknaden växt explosionsartat de senaste åren finns ett stort intresse bland användarna inför en teknisk förlängning som sträcker sig längre än endast mobilappar. Enligt de undersökningar LensWay gjort med personer som använder olika dejtingappar svarar hela 63% att de är nyfikna på att testa linsen.

­­­­­­­­­­– Det är givetvis oerhört glädjande att vår nya produkt väckt ett så pass stort intresse. Vi kommer fortsätta gå i bräschen för nya innovationer och Lovelense är bara en av flera spännande produkter som kommer lanseras under 2016, avslutar Harald Hervor.

• Företagande, allmänt

LensWay har genom att vara prisvärda, innovativa och moderna blivit Europas största onlinebutik för kontaktlinser och glasögon. Allt sedan starten år 2000 har de med stor beslutsamhet strävat efter att visa hur kvalitet inte behöver kosta skjortan. Med snabba leveranser och förmånliga priser har LensWay också lett marknadsutvecklingen för kontaktlinser och glasögon i en mer rättvis och ärlig riktning. Hos LensWay finner du många typer av linser; dygnetruntlinserendagslinsermånadslinserveckolinser.