Pressmeddelande -

Boksläpp - Skrivbok av lärare på Berghs School of Communication och Forsbergs reklamskola.

Att skriva är inte längre någonting som bara författare och journalister håller på med. Nu har alla chans att skapa texter och synas – på sitt sätt. Kanske skriver du redan mycket i ditt yrke men känner att du vill bli bättre. Kanske har du ett komplicerat förhållande till det här med text men inser att det är svårt att ducka för statusuppdateringen. Kanske drömmer du om att skriva ner ditt liv. Kanske älskar du att skriva och vill göra det mer.

Den här boken är full av tips och övningar för att få fart på kreativiteten och ordning på orden. 365 skrivuppgifter räcker i ett år. För dig som är, eller vill bli, bloggare, egenföretagare, copywriter, student, kontorsråtta, kung på statusuppdateringar, författare, poet, email-wizard, kommunikatör, journalist, byrålådeskribent, ordsmed. Eller som bara önskar att du var bättre på att skriva. När året har gått kommer din penna att vara rejält vässad – vad du än bestämmer dig för att skriva med den.

Författarna har alla en gedigen bakgrund som copywriters, skribenter och lärare på Berghs School of Communication och Forsbergs reklamskola.

För recensionsex kontakta madeleine.persson@leopardforlag.se

Släppdag: 29 november

• Utbildning

Leopard förlag ger ut böcker med inriktning på reportage, debatt och historia, samt skönlitteratur.
Vi viker inte för samtidens mest brännande frågor, och berättar historier som engagerar, inspirerar, underhåller. Bland våra författare finns namn som Henning Mankell, Stina Oscarson, Mattias Gardell, Kajsa Ekis Ekman, Daniel Suhonen, Pierre Schori, Maryse Condé, Susan Faludi och Barbara Ehrenreich.

Madeleine Persson

Presskontakt PR/Marknad Förfrågningar recensionsexemplar 0723-28 42 18