Författaren till "Superclass" besöker Sverige

David Rothkopf kommer till Stockholm den 22-23 september.

De är de mäktigaste av de mäktigaste. De är sex tusen bland sex miljarder människor. De finns i regeringar, de största företagen och finansinstituten. De styr media, företräder religioner och leder bakom kulisserna, hänsynslösa terroristgrupper.

Aldrig tidigare har så få haft så mycket makt. David Rothkopf kartlägger vilka de är och deras inbördes nätverk. Han sitter med vid hemliga sammanträden och deltar i deras middagsdiskussioner. Vad händer bakom stängda dörrar när de möts varje år i Davos eller ombord på ett flygplan på 12 000 meters höjd?

Superclass har väckt enorm internationell uppmärksamhet och kommer att publiceras i Storbritannien, Kanada, Frankrike, Tyskland, Italien, Japan, Korea, Norge, Portugal, Brasilien, Spanien och Sverige.

David Rothkopf är en välkänd skribent i tidningar som New York Times, Washington Post och Financial Times. Han var vice handelsminister i Clintonadministrationen och har varit chef för Kissinger Associates.

För mer information eller bokning av intervjuer kontakta:

Per Axelson, 08-20 31 40, per.axelson@leopardforlag.se

• Finans