Resumé: Leo Razzak skaffar podd - möter Blair och Clinton

Entreprenören Leo Razzak ger sig in i poddsvängen med "I Leos värld" där han och hans lillasyster Leona möter personer som Margot Wallström, Gina Dirawi och Tony Blair.

Leo Razzak har gjort sig känd som social entreprenör, programledare och föreläsare och sommarpratade 2013. Nu ger han sig in i poddbranschen med podden "I Leos värld" där han och hans lillasyster Leona åker världen över för att träffa människor som "vågar bryta mönster och utmana rådande normer" i samhället.

Bland annat träffar syskonparet Margot Wallström, Gina Dirawi, Tony Blair och fredspristagaren Muhammad Yunus. Även Bill Clinton gör ett litet minigästinhopp i ett avsnitt.

Podden är huvudsponsrad av Hela Sverige: för mångfald och tolerans, vilket är Margot Wallströms projekt för Postkodlotteriet och Leo Razzaks bolag Leverything producerar.

De första två avsnitten, med Muhammad Yunus och Margot Wallström släpps nu på fredag 6/6 på bland annat Itunes och Soundcloud.

Källa: Resumé. Läs hela artikeln här.