Gemensam mässmonter för Lesjöforsbolag i Hannover

Ännu en lyckosam mässa för Lesjöfors ägde nyligen rum i tyska Hannover. Det breda utbudet av produkter och tekniska lösningar koncernen erbjuder visades upp i ett samarbete mellan de tyska Lesjöforsbolagen.

Hannovermässan gick av stapeln 7-11 april 2014 under rubriken "Integrated Industry – NEXT STEPS". De olika utställningsområdena erbjöd många innovationer och inspiration med banbrytande lösningar för industrin och avstamp för den intelligenta, självorganiserande fabriken. Dessutom visades på mässan upp globala megatrender inom resursanvändande och hållbarhet.

Många besökare och givande samtal

Lesjöfors hade under årets mässa kraftsamlat sina tyska dotterbolag i samma monter och besökaren kunde träffa representanter från Stumpp+Schüle, Velleuer, S&P Federnwerk samt Lesjöfors Industrial Springs & Pressings in Hagen.

Lesjöforsmontern med sin omfattande produktportfölj drog mycket uppmärksamhet till sig. Besökarantalet var stort och de givande samtalen med befintliga kunder och nya kontakter många. Sammantaget kan ännu en lyckad Hannovermässa konstateras där de samverkande företagen utgjorde ett stort mervärde.