Framgångsrikt partnerskap med ATR

Under 2007 anslöt sig Lesjöfors till nätverket ATR som en fjäderleverantör till eftermarknadsprodukter för den europeiska bilindustrin. Samarbetet har hittills resulterat i ett stort antal nya affärsmöjligheter.

ATR International AG är en paraplyorganisation för ledande handelsföretag inom den oberoende reservdelsmarknaden för bilar. Organisationen arbetar för att stärka marknadspositionen för medlemsföretagen i ATR genom samordnade uppköpsaktiviteter. ATR arrangerar även ett stort antal andra affärsaktiviteter.

Nya affärsmöjligheter
2007 anslöt sig Lesjöfors till produktkategorin coil springs som en så kallad IPAS (International Preferred ATR Supplier). I en intervju i IPAS senaste nyhetsbrev till sina medlemsföretag, berättar Richard Küpper, vd för Lesjöfors Springs i Tyskland, om fördelarna med partnerskapet.
- Sedan vi gick med år 2007 har vi bara upplevt fördelar. Vi har börjat arbeta med flera individuella projekt, som nu är i design- och utvecklingsfasen. Sammanfattningsvis kan man säga att det finns många möjligheter och potentiella kunder, både med partners som redan arbetar med fjädrar, men även med ATR-medlemmar som ännu inte har tagit steget in i vårt produktområde. Sett till helheten, arbetar vi redan med de flesta av de 35 ATR-företagen, men som den största producenten och leverantören av fjädrar inom IPAS är vi alltid redo för nya utmaningar.

Successful partnership with ATR
2009-09-08

In 2007, Lesjöfors joined the ATR-network as a spring supplier to aftermarket for the European car industry. The collaboration has so far resulted in a great deal of new business opportunities.

ATR International AG is a partnership of leading trading firms of the independent automotive parts trade. The cooperation strives to strengthen the position of the ATR members on the market through coordinated purchasing activities. ATR also arrange a wide range of business activities.

New business advantages
In 2007 Lesjöfors entered the product group of coil springs as an IPAS (International Preferred ATR Supplier). In an interview in the IPAS-newsletter, Richard Küpper, MD of Lesjöfors Springs GmbH in Germany, talks about the advantages the partnership brings:
"Since 2007, the partnership has enjoyed a good and solid start. Work has started on individual new projects, which are in the design and development phase. But all in all, there are still a lot of opportunities and prospects, both with partners who already work with springs and with ATR members who have not yet entered the product area.
In total, we already work with a large number of the 35 dealerships in the ATR Group. As a manufacturer and the largest IPAS supplier of springs, Lesjöfors is open to new challenges."

Why is Lesjöfors the right choice for ATR partners?
"Lesjöfors manufactures all of the springs it sells. We produce around 3.3 million springs each year. This automatically allows us to check the quality, availability and range of the items ourselves. We produce the full range and store more than 750,000 items at our distribution sites in Sweden, the UK and Germany."

About Lesjöfors
Lesjöfors is an international full-range supplier of e.g tension springs, gas springs, standard springs and bespoked springs, wire forms and strip components. Lesjöfors was established in 1675.
Spring manufacture started in 1852. These days, Lesjöfors is one of Europe's leading manufacturer of spring products.

• spring supplier
  • springs