Hög teknikkompetens ger nya affärer i Kina för Lesjöfors

Lesjöfors bolag i Kina har hittills i år fått nya beställningar på 70 miljoner RMB (8,5 miljoner euro), vilka kommer att levereras under de närmaste 1-2 åren. Ordrarna består främst av pressade detaljer.

Lesjöfors produktion av banddetaljer i Kina består även av verktygskonstruktion, verktygstillverkning, höghastighetsstansning, lasersvetsning och ytbehandling av komponenter till mobiltelefoner. Kunderna är underleverantörer till företag som Sony Ericsson, Nokia, Apple och Motorola. Lesjöfors avancerade tekniska kunnande och kapacitet har gjort det möjligt att utöka kundbasen till fler mobiltelefonleverantörer. Verktygen konstrueras och är leveransklara normalt inom 4-5 veckor. Ledtiderna kan kortas om det behövs tack vare ett brett nätverk av underleverantörer av verktygsdelar.
- Framgångsreceptet till vår ökade orderingång är bland annat vår höga tekniska kompetens och innovationsförmåga för verktyg och produktion, korta ledtider, vår utmärkta kundservice och en konkurrenskraftig produktion. Vi garanterar våra kunder väl genomförda och framgångsrika projekt genom vår organisation i Kina, säger Mikael Andersson, affärsområdeschef i Kina.

Förbättrad kapacitet ger nya möjligheter
Lesjöfors har kapacitet att genomföra fler projekt i Kina och målet är att expandera verksamheten med andra skandinaviska och europeiska företag som övergått till kinesisk produktion. För att kunna expandera ännu mer och hantera nya kunder inom affärsområdet industrifjädrar och banddetaljer har även företagets försäljnings- och teknikavdelning utökats.

Målet är att alltid ge kunden en komplett och konkurrenskraftig lösning inom verktygskoncept, verktygstillverkning, stansning, trådlindning och formning, ytbehandling, kosmetisk behandling, etsning och olika typer av montage, inklusive lasersvetsning.

Ökad kapacitet
Lesjöfors har kontinuerligt ökat kapaciteten inom pressade detaljer i Kina och startar under 2010 fjädertillverkning i intervallet 0,5 - 3 mm i tråddiameter. Med hjälp av stödjande underleverantörer kan Lesjöfors erbjuda ett komplett sortiment av banddetaljer och fjädrar till den lokala kinesiska marknaden.
- Vi förväntar oss att tillväxten i Kina fortsätter och vi erbjuder våra tjänster till den lokala marknaden. Alla våra kunder i Europa som är intresserade av produktion lokalt i Kina är välkomna att kontakta oss. Antingen genom befintliga kontakter inom Lesjöforsgruppen eller kontakta oss direkt som arbetar i Kina, säger Mikael Andersson.

Hi-tech skills gives new business in China

Lesjöfors in China has so far this year received new orders in the amount of 70 Million RMB (8,5 million Euro) that will be delivered during the coming 1-2 years. The orders are mainly pressings.

Lesjöfors China’s production of pressings includes tool design, tool manufacturing, high speed stamping, laser welding and surface treatment of components for the mobile phone sector in China. The customers are sub suppliers to companies like Sony Ericsson, Nokia, Apple and Motorola. Lesjöfors China’s high level of technology has made it possible to extend the customer base to more mobile phone suppliers. Tools are designed and ready within 4-5 weeks. If needed, lead times can be shortened thanks to the use of a network of sub suppliers for tool parts.

“The background to these orders are amongst others Lesjöfors China’s high technical skills and innovations within tooling and production set up, short lead times, superior customer support and a competitive production set up. Our customers have experienced well-managed and successful projects with our organization in China.” says Mikael Andersson, Business Area Manager in China.

Enhanced capacity for more business
Lesjöfors has the capacity to take on more projects in China and the aim is to expand business also with other Scandinavian and European companies that have moved production to China. To be able to expand even further and handle the new sales within the business area industrial springs and strip components, the sales and technical department is also enhanced.

The aim is always to give the customers a complete and competitive solution including tool concept, tool manufacturing, stamping, spring coiling and forming, surface treatment, cosmetic treatment, etching and different kind of assemblies including laser welding.

Increased spring manufacturing
Lesjöfors China is also continuously increasing the capacity within pressing and is about to start up spring manufacturing in the range from 0,5 mm up to 3 mm of wire diameter during 2010. Via complementing trading a complete range of pressings and springs can be supplied to the local market.

“We expect the growth in China to continue and we are here to service the local market. We invite all our customers in Europe who are interested to be supplied locally in China to contact us. Either through existing contacts within the Lesjöfors Group or contact us directly who work in China.” says Mikael Andersson.

About Lesjöfors
Lesjöfors is an international full-range supplier of e.g compression springs, torsion springs, tension springs, gas springs, standard springs and bespoked springs, wire forms and strip components. Lesjöfors was established in 1675.
Spring manufacture started in 1852. These days, Lesjöfors is one of Europe's leading manufacturer of spring products.

• springs
  • spring supplier

Lesjöfors has both manufacturing and sales offices in several European countries and China.