Lesjöfors ny leverantör till Ventisol

Lesjöfors Gas & Stock Springs har fått förtroendet att leverera komponenter till Ventisols högkvalitativa säkerhetsprodukter.
Ventisol är ett snabbväxande och innovativt företag med tillverkning av bland annat brandventilatorer för tak och fasader, takljuskupoler, lanterniner och uppstigningsluckor. Alla företagets produkter håller hög kvalitet och brandventilatorn är typgodkänd av SITAC samt har testats av Statens Provnings- och Forskningsinstitut beträffande brand, öppningskraft, täthet och nedstörtningsskydd.

Lesjöfors kommer att tillverka gasfjädrar, fästen och dragfjädrar med funktionen att öppna Ventisols brandventilatorer.
- Vi är mycket glada att få samarbeta med Ventisol. Lesjöfors kvalitetskomponenter matchar företagets högt ställda krav och vi är därför övertygade om att vi kommer att ha ett gott samarbete framöver, säger Erik Danell, försäljningschef på Lesjöfors Gas & Stock Springs i Vällingby.

Lesjöfors new supplier for Ventisol
Lesjöfors Gas & Stock Springs is a new supplier of components for Ventisols safety products knowned for their high quality.
Ventisol is a fast growing, pioneering manufacturer of amongst others fire valves for roofs and facades, roof windows and hatches. The products from Ventisol are well known for their high safety qualities. The fire valve has passed extensive tests from SITAC and SP Technical Research Institute of Sweden concerning fire, opening qualities, density and crash down protection.

Lesjöfors will produce gas springs, attachments and tension springs with the function to open Ventisols fire valves.
- We are very pleased to start working together with Ventisol. Lesjöfors high quality components matches well with Ventisols extensive requirements and we are therefor convinced that we will have good cooperation ahead, Erik Danell, Sales Manager at Lesjöfors Gas & Stock Springs, says.

• gasfjädrar
  • dragfjädrar