Lesjöforsbolaget Velleuer får prestigefylld utmärkelse från Stihl

Tyska Andreas Stihl är världsledande tillverkare av motorsågar och ett brett sortiment av motordriva verktyg för utomhusbruk. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet och pålitlighet. Stihl:s vd Bertram Kandziora delade ut utmärkelsen vid en ceremoni på huvudkontoret i Waiblingen nära Stuttgart.

Utmärkelse för toppleverantörer
Utmärkelsen ”Supplier of the year” får endast underleverantörer som lever upp till Stihl:s högt ställda krav på produktutveckling, kvalitet och partnerskap. För Velleuer var det tredje gången företaget fick ta emot utmärkelsen. Velleuer levererar fjädrar och tråddetaljer samt säkerhetsdetaljer och stansade banddetaljer till Stihl.
- För oss som tar emot denna utmärkelse för tredje gången från en kund med världsomspännande rykte är det en förstklassig kvalitetsstämpel. Det stärker vår ambition att vara en leverantör med hög konkurrenskraft gällande pris, kvalitet och leveransprecision. Vi ser att tidigt konstruktionsstöd och projektledning är en solid bas för ett framgångsrikt samarbete, säger Frank Jahn, verksamhetsansvarig på Velleuer.

Välkänd fjäderleverantör
Velleuer, som grundades 1905, ingår i Lesjöforskoncernen sedan 2011. Företaget är fjäderleverantör till ett brett spektrum av tillverkare av märkesvaror och till fordonsindustrin och producerar alla typer av fjädrar av tråd och bandmaterial.
Läs mer om Velleuer på www.velleuer.de eller hitta din kontaktperson här.

Lesjöfors has both manufacturing and sales offices in several European countries and China.