TS-certifiering förstärker kunderbjudandet

För Lesjöfors FjädrarAB har certifieringen gentemot fordonsindustrin inneburit en rad fördelar. Företaget är idag en mer attraktiv leverantör och samarbetspartner vilket bland annat märks i orderboken.

Fordonsindustrins ISO/TS 16949 är det internationella kvalitetsledningssystem som krävs för underleverantörer till fordonsindustrin. TS-certifiering innebär för Lesjöfors och dess kunder möjlighet till standardisering, kvalitetsförbättringar och i förlängningen lägre kostnader. Alla fordonstillverkarna i världen ställer i dag krav på TS-certifiering på sina underleverantörer. Att Lesjöfors nu är certifierat innebär en högre kompetens- och kvalitetsnivå och företaget är en mer attraktiv leverantör både till befintliga och nya kunder inom fordonsindustrin.

Fler förfrågningar
Hos Lesjöfors Fjädrar har man sedan certifieringen gjordes sett flera positiva resultat.
- Vi är nu TS-16949 certifierade och vi noterar redan nu fler förfrågningar som är relaterade till TS-certifiering. Certifieringen möter även ett antal av våra kunders nya krav, då de nu själva är på väg mot en TS-certifiering. Tillsammans med dem blir vi starkare i vårt arbete mot kunder inom bilindustrin, säger Erik Everbrink, chef för Teknik/ Kvalitet/Miljö på Lesjöfors Fjädrar i Lesjöfors.