Lexter ackrediteras av Audio Branding Society

Efter en noggrann process där kompetens och verksamhet prövats inom olika områden har Lexter Ljuddesign blivit ackrediterade medlemmar i ABS.

ABS, som står för Audio Branding Society är en sluten internationell företagarförening som arbetar med att ackreditera företag inom området Audio Branding för att säkerställa kvaliteten i branschen.

Ackrediteringen är en stämpel på att företagets arbete med ljud och musik håller hög kvalitet, att metoden är beprövad och att processen skapar god grund för ett resultat av exceptionellt hög standard. Lexter är nu ett av endast 18 företag i världen med denna ackreditering. Ett stort framsteg för företaget berättar Margareta Andersson, grundare av Lexter Ljuddesign och ljudproduktionsbolaget Pretty Production.

- Att vara medlem i denna typ av sällskap är inte bara något som gör att vi konstant håller oss à jour med utvecklingen inom branschen, det är också en kvalitetsstämpel som visar våra kunder att det finns rätt verktyg och beprövade metoder och processer, säger Margareta Andersson.

Lexter är även medlemmar i den svenska branschföreningen LLB - Ljud, Ljus och Bild och har prisats i flertalet internationella tävlingar inom området Audio Branding, senast i Transform Awards i London tidigare i år.
 -Vi vill ligga i framkant hela tiden, utmärkelserna och ackrediteringarna är ett kvitto på detta, fortsätter Margareta.

För mer information om Audio Branding Society, besök www.audio-branding-society.org.